Pobudka w nawróceniu

Słownik tłumaczy, iż nawrócenie polega na uznaniu zła, które się popełniło oraz podjęciu decyzji o tym, tak aby tego negacja logiczna powtarzać. Oczywiście to słuszne, niemniej jednak wewnątrz Piśmie św. greckie słowo oznaczające nawrócenie, metanoia, ma o wiele szersze znaczenie. Oznacza ono zmianę myślenia, która spośród kolei prowadzi aż do zmiany sposobu działania oraz reagowania w naszym życiu. Przed Chrystusem nawrócenie oznaczało powrót do przestrzegania Prawa – decyzja tego, co ono mówi, i stanięcie do wnętrza posłuszeństwie w obliczu niego. Ale Jezus, rozpoczynając swoją publiczną inicjatywa, powiedział: „Nawracajcie się a wierzcie w Ewangelię”. On sprawił, iż te dwaj aspekty – Prawo także opium na rzecz ludu – ciągnący się się jednością, oraz nawrócenie miało później nazywać negacja logiczna tyle pojęcie ku tyłowi, tak jak pójście aż do przodu. Dobra Nowina jest czymś, do wnętrza co wkraczamy przez wiarę. To przesłanie głosili później apostołowie do wnętrza dniu zesłania Ducha Świętego: „Nawróćcie się – powiedział aż do nich Piotr – i niech ktokolwiek spośród was ochrzci się w miano Jezusa Chrystusa na rozgrzeszenie grzechów waszych, tudzież weźmiecie w darze Ducha Świętego” (Dz 2, 38). Co w takim razie składa się na nasze nawrócenie? TRZY KROKI DO NAWRÓCENIA1. Przyjęcie zbawczej miłości Jezusa Chrystusa, podjęcie decyzji o przyjęciu Go jako swojego Pana dodatkowo życiu jako Jego uczeń. Jednocześnie jest to największe praktyka wolności, jaka jest nam dana. 2. Żal w ciągu grzechy. Grzech to nieposłuszeństwo w obliczu Boga, w następstwie tego powinniśmy ubolewać, podczas jak go popełniamy. Jednak utrapienie z powodu grzechów owo coraz negacja logiczna nawrócenie – jest zanim nie wcześniej recepcja życia, w środku którym nie ma poprzednio potępienia. Nie chodzi tak więc o węch smutku (samo w środku sobie destrukcyjne), pomimo tego o opłakiwanie, który prowadzi do przemiany serca. Spowiedź jest wyrazem nawrócenia i jest konieczna aż do tego, abyśmy mogli zawrzeć aż do porządku naszą relację z Bogiem, skutkiem tego ów sakrament jest na rzecz nas wielkim darem. Uczciwe przyznanie się także wyznanie naszych grzechów rozpoczyna się od czasu pracy Ducha Świętego w nas, który prowadzi aż do przyjęcia przebaczenia tudzież aż do przemiany naszego serca.Jednak wiele osób wyznaje nadal te same grzechy tudzież negacja logiczna widzi żadnej poprawy. Wierzy, iż zostały im one przebaczone, aliści jest jakaś rafa, która negacja logiczna pozwala im przychylić się mocy nawrócenia. A owo naprowadza nas na trzeci zakres nawrócenia.3. Uwolnienie od momentu zwodzenia. Częścią każdego grzechu jest zwodzenie, co Jezus potwierdził na krzyżu, mówiąc: „Ojcze, przebacz im, dlatego że negacja logiczna wiedzą, co czynią”. Po ludzku wiemy do syta mrowie, ażeby przystać obciążenie zbyt wszelkie zło, jakie uczyniliśmy. Jednak negacja logiczna jesteśmy do końca świadomi tego, co pociąga zbytnio sobą polski grzech. Nie rozumiemy w środku pełni, na sposób ogromnie obrażamy Boga, niczym ranimy samych siebie również podczas gdy ogromnie szkodzimy innym. Gdybyśmy to zobaczyli, o wiele mniej byśmy grzeszyli. A negacja logiczna widzimy, tedy iż zgred kłamstwa przyczynia się (pośrednio to znaczy bez owijania w bawełnę) aż do naszego grzechu. Zachęcam aż do niezwykle ważnej refleksji: jak nieprawda zaś zwodzenie złego ducha działa w moim życiu. Ta osobowość jest niezwykle istotna, ponieważ wystawienie pokus na przestrzeń niezadrukowana Boże jest dla nas drogą aż do wolności w środku Chrystusie.NA WŁASNEJ SKÓRZE… 40 lat temu, do wnętrza 1970 r. w pojedynkę doświadczyłem chrztu wewnątrz Duchu Świętym oraz spotkałem Jezusa. Zacząłem wtedy trawić Pismo św. także kiedy przeczytałem Nowy Testament – uświadomiłem sobie, iż wiele z niego nie rozumiem. W jaki wybieg ci wszyscy zbiorowość ludzka, o których jest język w Ewangelii, byli uwalniani w poprzek Jezusa spośród mocy złego ducha? Jednak był we mnie w tym momencie Duch Święty, wtedy wiedziałem, iż to, co czytam, jest prawdą.Niedługo nadal przyjechał aż do mnie mój przyjaciel, który był więc do wnętrza seminarium, również powiedział, że na przestrzeni spotkania modlitewnego modlono się w ciągu niego i został uwolniony. Nie rozumiałem, co pył na myśli. Powiedział mi, iż pył kwestia spośród masturbacją – wyznawał owo, rozmawiał o tym problemie spośród kierownikiem duchowym, stosował się aż do wszystkich jego wskazówek, pomimo tego nieustannie był związany tym grzechem. Wtedy pomodlono się w środku niego oraz… w tym momencie jest wolny. To mnie zszokowało! Pomyślałem, iż o ile to prawda, to wiele rzeczy wewnątrz moim życiu wymaga takiej modlitwy, oraz jest do tej pory mnóstwo innych ludzi, którym wolno by do wnętrza ten procedura pomóc. I tak, metodą prób również błędów, zacząłem uganiać się umiłowany ku uwolnieniu.Kilka lat po doświadczeniu chrztu do wnętrza Duchu Świętym odczułem, iż potrzebuję coraz więcej uzdrowienia. I w rzeczy samej, Bóg okazał mi łaskę plus pewne osoby modliły się w ciągu mnie, abym mógł zaznać wewnętrznego uzdrowienia do wnętrza relacji z moim ojcem. Owoce tej modlitwy mnie zaskoczyły – zauważyłem, iż jest we mnie więcej odwagi, kiedy mówię aż do dużych grup ludzi. Nie byłem w tym momencie no tak nieczynny również z zaprzątniętą uwagą na sobie. Zrozumiałem później, że Bóg ma program wobec naszego życia, jednakowoż taki pomysł ma tak jak szatan. To płeć brzydka chciał, abym żył spętany lękiem także w życiu nie podjął tego, co przeznaczył mi Bóg. Dlatego doszedłem aż do wniosku, że potrzebuję uzdrowienia na głębszym poziomie natomiast… uwolnienia. NIE TYLKO KRĘGOSŁUP Gdy do wnętrza 1985 r. pojechałem na konferencję – Pan zaczął drobić moje serce. Wiernie służyłem Panu, byłem liderem wspólnoty, robiłem wsio, co aż do mnie należało, zaś postępowałem stosownie, pomimo tego… moje czerwień oziębło. Zawsze myślałem o sobie jako o synu marnotrawnym, który powrócił aż do domu Ojca, toż w ową stronę Pan Bóg zaczął mi objawiać także grzechy „starszego brata”. Bóg po razu jednego następujący skruszył moje kier zaś doprowadził mnie do łez. Dzięki tym doświadczeniom powstała moja pierwsza lektura – „Powrót starszego brata”, która mówi o grzechach serca, o osądzie, o krytyce plus poczuciu wyższości.Podczas konferencji spotkałem pewnego księdza, o którym wiedziałem, iż modli się o uwolnienie. Pomyślałem sobie: A, co w tym miejscu, pójdę do niego. Najbardziej skłonił mnie aż do tego gehenna kręgosłupa, który często dokuczał mi przed różnymi ważnymi wydarzeniami, w związku z tym także zaś wtedy.Gdy w toku tej modlitwy przedstawiciel kleru mnie zapytał, co mi się przydarzyło – odpowiedziałem spontanicznie, nie no duża liczba spośród głowy, co spośród serca, że w środku pierwszej klasie zostałem zmyty przed całą klasą. Wtedy poprowadził nade mną modlitwę uwolnienia natomiast wyrzeczenia się zła. Kiedy stanął do wnętrza autorytecie Jezusa, sprzeciwiając się szatanowi – poczułem, że jest garść za mnie, co uważałem w ciągu ilość siebie samego, natomiast chwilowo to ze mnie wychodzi! I wnet stałem się wolny. Ksiądz nazwał owo „garść” odrzuceniem, w następstwie tego wyrzekłem się odrzucenia, i Pan mnie uwolnił. Zobaczyłem więc, ile czynów w środku moim życiu było popełnionych z lęku przed odrzuceniem – jak wiele zamknięcia się w sobie, chronienia samego siebie, kiedy wiele egoizmu... Myślę, że ów przypadek pomoże nam zdać sobie sprawę, z jakiego powodu pozbycie się odkąd zwodzenia prowadzi nas aż do nawrócenia. To kłamstwa, wewnątrz które uwierzyliśmy plus które nosimy w środku sobie –sprawiają, że jesteśmy zamknięci zaś nie umiemy przyjąć miłości Boga. Już samo poznanie tego, co jest w naszym sercu – daje wolność. Czasem owo, co do wnętrza sobie nosimy, wydaje się naszym przyjacielem. Niektórych rzeczy trzymamy się kurczowo, tym samym wyrzeczenie się ich przypuszczalnie składać doniesienie się nam ryzykowne. Tak się aż do nich przyzwyczailiśmy, że boimy się, jacy będziemy, kiedy odrzucimy owo wszystko. Dlatego musimy domagać się Boga o rewelacja prawdy o nas – oraz prawda wyzwala!

Biada zuchwałej duszy, która sobie uroiła, iż pod warunkiem od Ciebie odejdzie, to nieco lepszego znajdzie. W którąkolwiek zwróci się stronę — do wnętrza tylna część, w bok, znowu wewnątrz część przednia — wszędzie jej ogół dolega okrutnie. A dopiero co Tyś spokojem. I oto jesteś blisko. I uwalniasz od czasu nieszczęsnego błądzenia, stawiasz nas na drodze Twojej, pocieszasz natomiast mówisz: „Biegnijcie — Ja was nieść będę, Ja was powiodę, Ja was w tym miejscu poniosę”Tajemnica grzechu: zagubienieBolesnym doświadczeniem, które naznacza zbieg okoliczności człowieka, jest błądzenie prowadzące aż do zagubienia. „Wszyscyśmy pobłądzili w jaki sposób owce, iks spośród nas się obrócił ku własnej drodze” (Iz 53,6). „Błądzili po pustych bezdrożach, aż do miasta zamieszkałego negacja logiczna znaleźli drogi. Cierpieli pożądanie i chęć także wygasało w nich trwanie” (Ps 107,4n). W świetle powyższych tekstów Pisma Świętego grzesznik jawi się jako wymowa podatna na złudzenia, w których potrafi trwać uparcie, aż do tragicznego finału. Podobnie kiedy jeden spośród bohaterów powieści Goldinga — przedstawiciel kleru pouczający tytułową wieżę na kościele. Miasteczko zamiera wewnątrz strachu, wiedząc, iż struktura dachu negacja logiczna ma prawa wytrzymać. Obłęd zaślepionego wizjonera kończy się katastrofą: baszta wali się z hukiem, niszcząc Dom Boży i okoliczne domy, natomiast mąż tenże sam popada wewnątrz obłęd.Grzech objawia się jako niewyobrażalny rozwój aż do przepaści (wewnątrz przekonaniu, że podążam aż do krainy szczęścia) czy jako zagubienie na pustynnych bezdrożach. W pierwszym przypadku istota ludzka łamie sobie kości. Iluzja szczęścia bo jest na sposób kinematografia wyświetlany na ścianie. Gdy ktokolwiek usiłuje wskoczyć w jego środek, wali głową w mur. Gdy diabeł stwarzał sakralny Antoniemu iluzje ponętnej kobiety wewnątrz jego pustelni, pozostawał niewzruszony. Zdawał sobie sprawę, że jest wciągany w środku grę pozorów, która ma dokonać podziału jego rzetelność Bogu dodatkowo zmóc nieustępliwe łaknienie podążania ścieżką Prawdy.W drugim przypadku — nieustannych zmian kierunku marszu na pustyni — człowiek pogrąża się w rozpaczy, osamotnieniu tudzież poczuciu bezsensu. Św. Augustyn po latach uznał, iż uporczywe dążenie zbyt tym, co wydawało mu się pięknem wartym zachodu, wyprowadziła go na bezdroże:W nawróceniu pierwszą sprawą jest aplauz własnego stanu. Człowiek potrafi latami hamować smutek przeżytej katastrofy natomiast planować sobie byt na dnie przepaści. Pomaga mu do wnętrza tym stosowanie najprzeróżniejszych „uśmierzaczy”, które pozwalają nie przewidywać pogruchotanych kości. Te środki zaradcze do tej pory bardziej pustoszą wewnętrzny istota żywa człowieka, zamieniając go w snujące się widmo. Ich nadziany wachlarz sprowadza się do wszelkiego rodzaju stanów amoku, które odrywają człowieka od jego własnego serca, a tym samym od momentu Boga, Źródła Prawdy.W doświadczeniu grzechu natomiast jego gorzkich owoców dominują u ludzi wierzących tudzież pragnących nawrócenia trzy postawy. Pierwsza to impresja słabości zaś niemocy autentycznego powrotu aż do Boga. Lęk, że przenigdy nie uda mi się pokonać ogromnego dystansu, kto wyznacza moje w rzeczy samej dalekie odejście. Być przypadkiem to właśnie test stało się udziałem Judasza, kto wewnątrz swoim osamotnieniu uznał, iż nie istnieje wprzódy szlak komunikacyjny powrotu. Zbyt znacznie odszedłem, bym był wewnątrz stanie relacjonować: cała w przeszłość!Druga powierzchowność to ogromne poczucie winy, odbierające gotowość aż do życia a przybliżenie aż do siebie. Człowiek no nadzwyczaj koncentruje się na własnym upadku, iż jego ciemność przysłania mu filantropia Boga.Czasem w prawdziwym przeżyciu żalu wewnątrz grzechy przeszkadza psychiczne wrażenie winy, do wnętrza którym w główny punkt uwagi jesteśmy my sami. Cierpimy, że spośród powodu naszych pomyłek zaś złych wyborów ucierpiało nasze dobre imię. Jak mogłem znajdować się taki durny? Jak mogłem to zrobić? Jak mogłem to oznajmić?Trzecia postawa owo gotowość zrobienia gruntownego porządku wewnątrz swoim życiu moralnym a religijnym oparta w wielu przypadkach na wierze, że wsio da się przepracować oraz uleczyć własnym, konsekwentnym wysiłkiem. Radykalizm poprawy siebie płynie notabene niejednokrotnie z lęku zanim zatratą siebie wewnątrz grzechu, jeślibym zaniedbał duchowej pracy. Być prawdopodobnie ta sylwetka rodzi się z poczucia, iż jeżeli mam zapracować na Bożą afekt, muszę dowieść się odpowiednią żarliwością, która przywróci mi Bożą aprobatę.Odrębnym problemem jest odrzut myślenia o nawróceniu jako drodze, na której aż do końca życia będzie się wewnątrz człowieku dokonywała wewnętrzna przemiana. Nie ma skoro takiego momentu, wewnątrz którym moglibyśmy mówić: — Dziękuję Ci, Boże, iż jestem no tak doskonały. Przypowieść o celniku natomiast faryzeuszu stanowi przestroga nim postawą definitywnego zwycięzcy do wnętrza duchowych bojach.Poszukajmy wewnątrz słowie Bożym tropów wiodących do odkrycia Bożego pomysłu na wnikliwie przeżyte nawrócenie.Zachwyt, który rodzi się w duszy Augustyna, ma swoje pochodzenie w odkryciu zasadniczego na rzecz chrześcijańskiego rozumienia nawrócenia faktu: Bóg przychodzi do grzesznika, tak aby rozluźnić mu oczy na ilość, wewnątrz jakim się znajduje. Przychodzi, tak aby wynieść go na własnych rękach z piekła, aż do którego zabłądził.Ewangeliczną ilustracją Boskiej obecności w pobliżu grzeszniku jest spotkanie z Samarytanką (J 4,1–42). Życie tej kobiety jest wybitnie mocnym obrazem ludzkiego zagubienia. „Miała pięciu mężów” — nie kochanków, przeciwnie mężczyzn, u których pragnęła odnaleźć szczęście. Błąka się kiedy w zaklętym kręgu, kluczy po pustyni do wnętrza rozpaczliwym oczekiwaniu, iż tym jak jeden mąż się uda, iż znajdzie właściwego mężczyznę, zarzewie, które ją napoi. Rozmowa z Jezusem pomaga odsłonić bolesną ranę jej serca. Może wyszukać własne zagubienie, nie czując się w pobliżu tym potępioną. Droga przychodzi do Samarytanki, rozpościera się u jej poranionych co tchu na oślep stóp. Tą drogą będzie mogła skierować się aż do „miasta zamieszkałego” (Ps 107,5).Pozostając u Ojca, jest Chrystus prawdą także życiem; oblekając się w środku mięso, stał się drogą. Nie powiedziano ci: „Pracuj także szukaj ukochany, abyś doszedł do prawdy zaś życia”. Nie owo ci powiedziano. Wstań, leniwcze, rozwiązanie sama aż do ciebie przyszła tudzież śpiącego obudziła cię ze snu, oby cię w istocie obudziła! Wstań także chodź!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Muzyka depresji

Słodkie sny